יום שישי, 20 בדצמבר 2013

מה מתבשל - לחם אגוזים כפרי

 שלומלום :)

אז.. כן. הילדה התחרפנה. הכותרת היא אכן לחם אגוזים. למה? כי בא לי, וחיפשתי מקורות השראה, וככה הגעתי למקצוע הקודם שלי - טבחות.

מאז ומתמיד אהבתי את המטבח, האהבה לאיפור התחילה יותר מאוחר אלה שני תחומים שאני מאוד אוהבת, שנותנים לי מקום להתבטא, ליצור משהו מאפס. מבחינתי שני התחומים הם אומנות לשמה.
החלטתי שאני פותחת בסדרת פוסטים די מיוחדים - איפור בהשראת המטבח, בהשראת המנות שאני מכינה. לפעמים  מתוק, לפעמים מלוח, לפעמים חמוץ.. טוב.. בעצם מלפפון חמוץ לא יראה הכי טוב, אז נוותר על זה..

את הסדרה יפתח פוסט קליל, באווירת החורף, עם אוכל נחמה - לחם אגוזים כפרי, עם אגוזים מתפצחים, ארומה מיוחדת, ותחושה של בית. התאמתי ללחם איפור מפלטת naked 1 של אורבן דיקיי. בפוסט הזה יש מדריך step-by-step - לאיפור, וללחם.
אני נותנת לכם כאן עוד הצצה לחיים שלי, לדברים הקטנים שממלאים אותי בתחושה נעימה, ביתית.

יום שישי, 16:07 אחה"צ, רונית שחר עם "אהוב יקר" בגלגל"צ, קר בחוץ, חם בפנים עם התנור דלוק, הריח של הלחם מתפשט בבית וגורם לחיוך, לתחושה של בית, למרות שהקירות האלה שכורים. רק אני ואמא בבית. משפחה.

אז נתחיל..? נתחיל.


בקערה, מערבבים 500 גר' קמח לחם ו-500 גר' קמח מלא (אני השתמשתי בק"ג קמח כפרי של סוגת, עם 2 כפות (17גר') שמרים יבשים או 50 גר' שמרים טריים.

מוסיפים לקערה 2 ביצים, 2 כפות דבש, ו600 מ"ל חלב פושר

מכניסים למיקסר וו לישה, ומפעילים בעוצמה הנמוכה ביותר, ע"מ לא להעיף את הקמח

לשים עד לקבלת בצק, אז מוסיפים כף מלח ו-150 גר' חמאה מומסת

מעבירים את הבצק לקערה משומנת ומוסיפים את האגוזים. כמות וסוג לפי הטעם - אני הכנסתי ככוס וחצי אגוזי מלך ולוז.

משמנים את פני הבצק למניעת התייבשות ועוטפים בניילון נצמד. מתפיחים עד להכפלת הנפח.

לאחר ההתפחה, לשים את הבצק על שיש מקומח

חוצים את הבצק לשני חלקים

חצי מהבצק שמתי בתבנית משומנת (השמן כדי לתת קראנץ' בתחתית ובדפנות)


את החצי השני החלטתי לעצב באופן חופשי לכיכר עגולה

מכסים את שתי הכיכרות במגבת לחה ומניחים בצד. בינתיים מחממים תנור ל-190 מעולות.
כשהתנור חם, מכניים את ככרות הלחם ואופים 40 דקות.


בזמן שהלחם היה בתנור, התאפרתי:


התחלתי בבסיס הרגיל של פיינט פוט soft ochre וקונסילר prolongwear של MAC
 


הנחתי בקפל עם מברשת שטוחה צללית קרם בגוון bad to the bronze מסדרת קולור טאטו של מייבלין

טשטשתי עם מברשת deluxe crease brush של ריל טכניק

 מעל צללית הקרם, הנחתי את הצללית Smog עם מברשת הנחה שטוחה

טשטשתי עם מברשת טשטוש

על עצם הגבה הנחתי את צללית Virgin

על העפעף הנחתי את צללית Half Baked הזהובה

בבסיס הקפל טשטשתי את Dark Horse

עם אותה צללית כהה תחמתי את קו הריסים התחתון בעזרת מברשת shading brush של ריל טכניק

יצרתי נקודת אור בזווית העין הפנימית בעזרת Virgin

טשטשתי מעט את המעבר בין הקפל לעצם הגבה עם צללית Buck

צבעתי מעט את הגבות בג'ל של מאלו וילז


הנחתי מסקרה colossal cat eyes של מייבלין


סיימנו!!



זה פירוט המוצרים והמברשות שהיו בשימוש:


אם הגעתם עד לכאן, תשאירו מילה טובה ;)

שבת שלום,
טל :*




8 תגובות:

  1. צבע העיניים שלך- למות!!!!
    עשית אותי רעבה. מעלפת :)

    השבמחק
  2. כפרוני עשית לי חשק..... לאכול ולהתאפר.....

    השבמחק
  3. רעיון יפה. והתוצאות - חבל"ז!!!

    השבמחק
  4. זה פשוט מקסים ומדהים פיניקס! זוכרת שדיברנו על זה בזמנו...;) שמחה שהחלטת ללכת על זה, ברור לך שזו הולכת להיות סדרת פוסטים קבועה(לא אכפת לי המינון, אפילו פעם בחודש) ואני מצפה לעוד בהמשך יקירה! :)

    השבמחק
  5. את פשוט מאפרת את עצמך יפיפייה! ויופי כי פתחת לי את התאבון ללחם כפרי עם גבינת קממבר ועגבניה שרי בצד.
    בוקר טוב!

    השבמחק
  6. ממש מקסים! בטוח אנסה את זה (גם את הלחם) בקרוב!

    השבמחק