יום שלישי, 11 בפברואר 2014

הפרח בגני - סחלב

שלומלום!!
מה נשמע?? התגעגעתי!!


אז אחרי שהתחלתי סדרת איפור בהשראת בישול, החלטתי שבא לי קצת קיטש - פרחים כהשראה!
מה יותר אצילי מסחלב, אמרו לי...?
מה אתם אומרים, התחלה טובה?



לפני מספר שבועות קיבלתי סחלב במתנה מחברה שבאה לבקר, וכל יום אני מסתכלת עליו ונדהמת מיופיו. כל הצבעים והקווים מתחברים במין צורה הרמונית שכזו, וזה משרה בי רוגע.
הסחלב שברשותי הוא מזן פלנופסיס, הזן המצוי ביותר בתור צמח נוי.
משפחת הסחלביים  היא הגדולה ביותר במשפחות הצמחים, ומונה כ- 25,000 מינים מ-800 סוגים.

חוץ מאשר צמחי נוי, יש צמחים שמפיקים מהם מאכלים.
מפקעת הסחלב מכינים אבקה שמשמשת להכנת משקה הסחלב (משקה חלבי סמיך שמכיל מי ורדים, קנמון, אגוזים קצוצים). חוק: משקה סחלב אמיתי לא תמצאו בקפה-קפה, ארומה וחברים. האבקה הזו יחסית יקרה, ושם מסתפקים בקורנפלור, מי ורדים וקנמון. דמי-סחלב.
בעבר היה מעט קשה להשיג את האבקה, אבל היום היא ניתנת לרכישה ברוב חנויות התבלינים.
בנוסף, תבלין הוניל (שנף)- מקורו בסחלב מיובש. את הוניל מגדלים במדגסקר, סין, הודו וטורקיה. יש כשלושה סוגי וניל, כאשר הנפוץ מביניהם הוא "שנף ישר-עלים" - שמקורו במקסיקו, אך כיום הוא גדל באזורים טרופיים נוספים.
כמו הגפן, צמח הוניל הוא צמח מטפס ויכול טבעי, במטע או בסכך.

וניל הוא התבלין האהוב עלי, בקפה, מתוקים, וריחות מטבח בכלל (בבשמים אני לא מסוגלת להריח אותו).




הייתי כותבת שהסחלב הוא המשקה האהוב עלי ביותר (it is) ופרח הסחלב הוא הנאה ביותר בעיני, אבל זה יהיה יותר מדי :P
במקום זה, החלטתי להתקדם ולהראות לכם את האיפור שיצרתי בהשראת הצמח המדהים הזה:





בעזרת נוזל דורליין ומספר פיגמנטים, יצרתי לעצמי אייליינר בגוון שבחרתי, שהסתדר לי מאוד עם החלק הפנימי של הסחלב, מעין "לשון" מעניינת כזו, עם עיטורים דקים בסגול.
את הצללית הצהובה-חרדלית (מפלטה של b-cosmic מהלימודים) לקחתי כבסיס עלי הכותרת של הפרח ופיגמנט "vanilla" על הגבה כקצה של עלי הכותרת.



זה הכל להיום, מקווה מאוד שנהניתם לקרוא כמו שאני נהניתי לכתוב!

עד הפעם הבאה,
אדיוס!!

5 תגובות: