יום שבת, 18 ביולי 2015

בואו נעשה סדר: סוגי מברשות עיניים והשימוש בהן

היי היי!!
באני זוכרת את עצמי בתור ילדה תמיד מסתכלת על אמא מתאפרת כשהיא יצאה לחברים או לעבודה, תמיד עם האצבעות. בזמנו המודעות ומגוון הכלים והמוצרים לא היה כ"כ רחב, בכל זאת מדובר על שנות ה-90. בשלב מאוחר יותר בילדות קיבלתי את ערכת האיפור הראשונה שלי, סט של קרליין, באריזה כחולה כזו, מי זוכר את זה?? יהיה נחמד להעלות זכרונות :)
כמובן שכשהתחלתי להתאפר עם צלליות חיקיתי את אמא, גם אם זה לא התאים לי, לא היה לי מודל אחר. כמובן שבדיעבד אני יודעת שזה נראה כמו כתמי צבע על העפעפיים (לא מדברים על זה), אבל זה היה הניסיון שלי להיות קצת יותר 'אישה', בניגוד לטום-בוי שהייתי. אחרי שסיימתי את 12 שנות הסיוטים, אהה... הלימודים, משהו בי השתנה והתחלתי להתעסק יותר באיפור וטיפוח ובאמת לדאוג לעצמי. באותה תקופה גיליתי גם את איביי, והזמנתי סט מברשות זול וסט צלליות (הייתי תמימה ולא ידעתי שזה באמת זיוף וזה יכול להיות מסוכן). שם התחיל הרומן שלי עם איפור. כמה שנים אח"כ נרשמתי ללימודים בבי"ס 'ירין שחף' והשאר היסטוריה.


מברשות איפור זה עולם כ"כ ענק. כ"כ הרבה חברות, סוגים, סיבים, צורות. אז איך יודעים מה מתאים למה? בתור התחלה קוראים את המדריך המפורט שהכנתי לכם :)





המדריך יעסוק בעיקר בצורות השונות ורמות הדחיסות של המברשות, אבל יש גם פן נוסף לדבר. הסיבים שמהן עשויות המברשות. לא כל מברשת מתאימה לכל חומר. כמו במברשות פנים (החלק התאום של הפוסט הזה) יש סיבים מסויימים שלא יתפסו חומרים אבקתיים או פשוט לא יעבדו איתם טוב, ויש כאלה שחומרים רטובים עלולים להרוס אותן, וחשוב לדעת מה זה מה.
הטכנולוגיה היום מאפשרת ליצור סיבי מברשות שמתאימים להכל, אבל עדיין יש מברשות מסויימות שלא יעבדו עם חומרים מסויימים.
לדוגמא - יש לא מעט מברשות משיער טבעי ששימוש בחומרים קרמיים עלול להרוס אותן, ובלי קשר הם פשוט לא יעבדו טוב ביחד. היום קיימות אינספור מברשות משיער סינטטי שעובדות בצורה מושלמת עם מוצרים יבשים ורטובים באותה מידה. מה שכן חשוב לזכור הוא להפריד בזמן השימוש בין חומר יבש לרטוב. מה הכוונה? לדוגמא, אם השתמשתם במברשת מסויימת לצללית קרם, לא סביר שהיא תעבוד טוב עם צללית שתנסו לקחת איתה, ולכן עדיף להשתמש במברשת נוספת. יוצאי דופן הם טשטוש של עפרון או אייליינר ג'ל, שלרוב לא הופכים את סיבי המברשת לגוש אחד ענק, ואז אין בעיה להשתמש באותה מברשת לטשטוש ולהנית צללית מיד לאחר מכן.


מברשות שטוחות

מברשות שטוחות כשמן כן הן, שטוחות. לרוב הן גם יהיו די קשות במגע, מה שמצביע על כך שהן לא אידיאליות לטשטוש שכן הסיבים לא זזים יותר מדי, אבל הן כן מעולות להנחת צלליות ודחיסה שלהן!
בגלל קשיחות הסיבים, תיווצר התנגדות כאשר היא תלחץ כנגד העור, ולכן הצללית 'תידבק' טוב יותר לעפעף ותוציא את מלוא הפיגמנט. המברשות הללו מצויינות להנחה ודחיסה של צלליות אבן, פיגמנטים (צללית בתפזורת) וצלליות קרם (כפי שנכתב למעלה, לא כל המברשות מתאימות לכך, מאוד תלוי בסוג הסיבים)


לדוגמא:
MAC 239

Sigma e55
Beautycare K5 Deluxe Firm Shadow / C153 Deluxe Large Chisel Fluff
Yarin Shahaf 7/19

Real Technique






אלכסוניות גדולות

משמשות לטשטוש (או מריחה) של צלליות בקפל, או יצירת פינה כהה בזווית החיצונית של העין.מברשות אלה מגיעות בשלל גדלים ורמות דחיסות. בד"כ הרחבות שביניהן יהיו די רכות ויתאימו למוצרים יבשים בלבד ולא יוכלו לעבד מוצרים רטובים.

לדוגמא: 

15/Yarin Shahaf 14
Sigma E70
MAC 275
Bdellium Tools 766







מברשות תיחום
כאן יש שתי קטגוריות עיקריות:
מברשות אלכסוניות: לרוב תראו אותן תחת השם 'מברשת גבות', אך בכוונה לא קראתי להן ככה, מהסיבה שלטעמי אלה מברשת כ"כ ורסטיליות שזה פשע לקטלג אותן לשימוש אחד בלבד. בגלל היעוד שלהן כביכול, מברשות אלה יהיו קשיחות ודקות ע"מ לאפשר ציור של פס מדויק לתחימת ריסים, הנחת צללית במעקה העין (Waterline) ועיצוב הגבה. בשימוש בצד המברשת אני מאוהב אוהבת גם לטשטש איתן צללית כהה כשאני בונה קפל חד ורוצה להוסיף לו עומק. במברשות בעלות סיבים מתאימים סוג זה מצוין גם לחידוד קו השפתיים עם קונסילר.


לדוגמא:
MAC 266/263
Yarin Shahaf 5
Sigma E75/E65
Beautycare s216 Deluxe Angle Liner



מברשות קצרות בעלות סיומת מעוגלת או שטוחה (מה שנקרא Flat Top): נהדרות לטשטוש עפרונות וג'לים, יצירת עישון בצמוד לקו הריסים העליון או התחתון.

לדוגמא:
214/212 MAC
Sigma E15
MUFE 240 (לא ניתן להשיג בארץ או להזמין ללא חברת שילוח)





מברשות טשטוש

מברשות כאלה בד"כ יהיו רחבות עם סיומת מעוגלת, שטוחות או עגולות באזור החבק ובעלות סיבים מאוד רכים. בניגוד למברשת להנחת צלליות, מברשות טשטוש נועדו לעזור לנו לפזר את הצבע ולרכך אותו. הסיבים רכים וחסרי כוח התנגדות, לכן הם יזוזו ברכות על העור ויזיזו איתן את החומר. המברשות הרחבות יותר (בעלות פחות שיער) לא יתאימו למוצרים קרמיים, שכן מוצרים כאלה צריכים מברשת יותר דחוסה ע"מ לטשטש אותם.

לדוגמא:

Sigma E25/E35/E40/E45
224/MAC 217
Real Techenique Shading Brush
Yarin Shahaf 12
Beautycare K21 Deluxe Crease





מכחולי אייליינר 

זו אולי הקטגוריה עם הכי הרבה תתי-סוגים. אלכסוניות, ארוכות, ישרות. יש מבחר ענק וכל אחד יעדיף משהו אחר. ברוב המוחץ של המקרים מברשות אלה יהיו מסיבים סינטטיים ע"מ שיוכלו למרוח את החומר בצורה אידיאלית ומדוייקת.

לדוגמא: 

Sigma E05/E06/E10/E11
MAC 210/209/267
Real Technique Fine Liner Brush





מברשות עפרון

מברשות שבצורתן דומות לראש עפרון, נהדרות לטשטוש עפרונות ומוצרים רטובים אחרים, וכן לטשטוש עבודות קטנות ומדויקות. הרכות שבהן (דוגמת Sigma) יתאימו ליצירת נקודות אור בזווית הפנימית של העין.

לדוגמא: 

MAC 219
Sigma E30
Yarin Shahaf 16
Esterique
Beautycare K4 Deluxe Round Contour/S217 DeluxeRound Crease






מברשות דואו-פייבר

כשמן כן הן, מברשות הדואו-פייבר מיוצרות משני סוגי סיבים - טבעי (קצרים ושחורים) וסינטטיים (ארוכים ולבנים בד"כ). השילוב יוצר מברשת אידיאלית לרוב לטשטוש קונסילר או צלליות קרם. בדיוק מאותה סיבה היא לא תתאים למוצרים יבשים.

לדוגמא:

Esterique
MAC 287






קבוקי

בד"כ מברשת עגולה ורחבה, דחוסה מאוד, ועל כן מיועדת בעיקר למוצרי רטובים, בשימוש עם מוצרים יבשים עלול להיווצר כתם. לרוב תהיה עשויה מסיבים סינטטיים. בעלות הראש המעוגל מביניהן עשויות להיקרא מברשות 'קרמבו'. חלקן מגיעות גם בצורה אלכסונית. קיימות גם בגרסאות גדולות לפנים, אבל על כך יהיה פוסט נפרד.

לדוגמא: 

Sigma Sigmax
Yarin Shahaf 17
Real Technique Domed Shdow Brush (מגיעה כחלק מסט מברשות)






מכחולי ציור

זו הקטגוריה המצחיקה. את המברשות האהובות עלי לתיחומים חדים כמו גבות ואייליינר ג'ל, קונסילר וכו' אני קונה בחנויות יצירה, החברה נקראת Princeton.
אני לא בטוחה אם המברשות מיועדות לציורי מים או שמן, אבל בכל אופן הן נהדרות ונוחות גם אם למברשות הקטנות שבחבורה צריכה להיות תחלופה די גבוהה. ב-15-30 ש"ח למברשת אני יכולה לעמוד בזה. חסרון נוסף הוא שבשימוש עם אייליינר ג'ל שחור, הצבע נתפס (לכן המברשות הקטנות שחורות ולא כתומות כמו השאר)

המספרים:

8
1/2
3/8
1/4
1/8
5/0




עכשיו אתם יודעים על כל סוגי המברשות, והכל טוב ויפה, אבל איך משתמשים בהן??well, איך שנוח לכם! שמעתי שמאפר מהגדולים בארץ אמר פעם שאם נוח לכם לצייר אייליינר עם מברשת סומק, לכו על זה! בשורה התחתונה אתם צריכים לנסות ולראות עם איזו מברשת הכי נוח לכם לבצע פעולה מסויימת, והשיוכים למעלה הם בגדר המלצה בלבד (מלבד העניין של סוגי סיבים שלא הולכים עם רטוב/יבש). תנסו הכל, תתנסו, תתפרעו. זה כל היופי, בסופו של יום זה לא קעקוע והכל יורד עם קצת מים וסבון ;)


הערה: אני מודעת לכך שמופיעות בפוסט מברשות רבות של 'ירין שחף'. אין לי שום אינטרס שיווקי וכל המברשות נמצאות אצלי בשימוש שוטף. מגוון החברות שאני מחזיקה במברשות יחסית מצומצם ולכן רוב החברות חוזרות על עצמן.

גילוי נאות: אני חברה בתכנית השותפים של Sigma. למידע על התכנית לחצו כאן

בשבועות הקרובים יעלה החלק השני של הפוסט, על מברשות העיניים השונות, גם שם יש מבחר גדול כ"כ שאפשר להתבלבל. Stay Tuned!!!



אהבתם את הפוסט? אתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי בפייסבוק, באינסטגרם, וב-bloglovin'

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה