יום שבת, 4 ביולי 2015

הטרנד החם - שפתוני Liquid to matte חלק א'


היי היי!!

לאחרונה שוטף את מחוזותינו (ואת שאר העולם) טרנד השפתונים הנוזליים (או גלוס עמיד if you like). מדובר בשפתון שמגיע נוזלי ונמרח עם ספוגית כמו כל גלוס רגיל; כאן דברים מתחילים להשתנות - במקום להישאר דביק ומבריק השפתון מתייבש, מתקבע ומעניק מראה בגימור מאט. יש שיטענו שהשפתונים מסוג זה עמידים יותר משפתונים המאט הרגילים, אך אין תשובה חד-משמעית, הדברים משתנים בין החברות השונות ובין אדם לאדם.

מאחר ויש לי מספר רב של חברות ורציתי להציג בפניכן את כולן אך מצד שני לא להעמיס, החלטתי לפצל את הפוסט לשני חלקים.

שנתחיל??


SACARA

אחת ההפתעות הכי גדולות שנתקלתי בהן!!
גוון משעמם לחלוטין בטיובה, על השפתיים מתקבל גוון בז'-ורדרד עדין מאוד, קרוב מאוד לגוון שפתיים טבעי. התאהבתי בצבע ממריחה ראשונה!!
טכנית: מריחה חלקה ונעימה, עם ספוגית בגודל ממוצע, אך עם סיבים קצרים יחסית ביחס לספוגיות אחרות, מה שעוזר לי לדייק במריחה עם הספוגית ללא צורך במברשת שפתיים נפרדת. הריח - מתוק ותעשייתי עד זוועה, ולוקח לו לא מעט זמן להתייבש. חברתי הטובה והקולגה יעל יעקבי תיארה את הריח כריח של פלסטלינה, וההשוואה מדוייקת למדי. הפורמולה נעימה אך לוקח לה לא מעט זמן להתייבש, אני ממליצה לא להצמיד את השפתיים בעשר הדקות הראשונות לפחות. בשונה מחברות אחרות שתראו בהמשך הפוסט, נשארה אצלי תחושת דביקות מסויימת גם אחרי חצי שעה, כשבחברות אחרות השפתון לא מורגש בכלל לאחר הייבוש ומרגיש כמו עור שני.
יש מקום לשיפור בפורמולה, אך עדיין אמשיך להשתמש בשפתון, והוא כנראה יהיה ה-go to של בגזרת הניודים.
מחיר: 6.90 ש"ח


גוון מס' 12


L.A. Splash

את השפתונים של החברה קיבלתי על בליינד מבחינת הגוונים, מספר חברות עשו הזמנה וביקשתי להצטרף, אך מרוב מבחר הגוונים המדהים (הרבה מהם לא קונבנציונליים, כמו שאני אוהבת), ביקשתי מהחברות לבחור עבורי את הגוונים.
לחברה יש 3 ליינים של שפתונים נוזליים, שאת שלושתם אציג כאן.

הערה: בזמן כתיבת שורות אלה חיפשתי את האתר ע"מ לצרף קישורים אך בכל ניסיון כניסה לאתר מופיעה הודעה כי האתר סגור עקב שריפת המפעל. ע"מ לאפשר למי שיבחר בכך להתעניין ברכישה, מצאתי עבורכן אתר בריטי שמוכר את המוצרים ומציע משלוח לישראל (אין לי ניסיון עם האתר, אך וידאתי שהוא אמין ושקיימת אופציית משלוח למדינתנו הקטנה, מעבר לכך אני לא לוקחת על עצמי אחריות)

Smitten - LipTint Mousse
אחד המרקמים הכי קשים ולא נעימים לעבודה שנתקלתי בהם!!!
הפורמולה עבה מ-א-ו-ד ומתייבשת מהר מאוד. קשה מאוד למרוח את השפתון עם הספוגית המצורפת, ולמען האמת גם עם מברשת. באופן טבעי העור שלנו לא חלק לחלוטין, וגם אצל הצעירות יש חריצים על קו השפה. גם עם מברשת היה לי מאוד קשה להיכנס לחריצים האלה ולמלא, מה שיצא 'חורים' במריחה.
כאמור השפתון מתייבש במהירות שיא, ברמה שלא הצלחתי לסיים את שתי השפתיים לפני שהחומר על השפה / מברשת התייבש. On the bright side, ההתייבשות היא טוטאלית, ההרגשה והמראה החיצוני הוא של ציפוי קטיפה רך על העור. התחושה מתחת לשפתון קצת שונה. יבשה וקשה, ולא נעימה בכלל עבורי. להסרת הסווטץ' מהשפתיים הייתי צריכה להיעזר במסיר איפור שומני ותמיסת מיסלר אחריו. אמשיך להשתמש בשפתונים רק בגלל הגוונים הנהדרים שנבחרו עבורי (וגם זה כנראה עם פריימר שפתיים), אבל אני ממש לא הולכת להרחיב את האוסף שלי מהליין הזה.
מחיר: 9.95 ליש"ט

Inflamed

Raven Claw



Lip Couture
בשונה מהסוג הקודם, השפתון הזה הרבה יותר נוזלי ונעים, נמרח בקלות מדהימה, בייחוד ביחס לסוג הקודם. העמידות והמרקם הסופי נהדרים כמו המרקם הקודם, מינוס היובש המחריד. ביום בו קיבלתי את החבילה כבר לקחתי איתי את השפתון הזה, והוא החזיק בצורה מדהימה (עד שהגענו לארוחה במסעדה מזרחית, nuff said'). הגוון שבחרו עבורי לא אופייני לי בכלל, אבל אהבתי אותו מאוד; הוא נשי ועדין יותר. לרוב תמצאו אותי קונה אדום, ארגמן, סגול וכחול - בעיקר גוונים כהים ואדג'יים. הגוון הזה בהחלט מהווה שינוי מרענן!
מחיר: 9.95 ליש"ט

Hidden Desires
Studio Shie Lip lustre
הסטודיו שיין הוא בעצם הסדרה המטאלית של השפתונים הנוזליים. הוא דומה מאוד ל-smitten מבחינת עובי הפורמולה. גם כאן המרקם סמיך מאוד, מתייבש מהר ועבה מדי כדי למלא את החריצים הטבעיים בעור. בשונה מה-smitten, הסטודיו שיין לא מעניק כיסוי אחיד במריחה אחת ונדרשו 2-3 שכבות להגיע לאטימות מלאה.
הגוון שקיבלתי מטמטם לחלוטין, ואני מטורפת עליו. המרקם - כבד, מייבש ועבה מאוד. גם ממנו לא ארכוש גוונים נוספים.
המחיר: 9.50 ליש"ט


Esmeralda
Pretty Zombie
השפתונים האהובים עליי!! הפורמולה דקה, נוזלית ונעימה, מתיישבת כעור שני ולא מורגש על העור. השפתון לא מוגדר כעמיד, ולכן ירד עם אוכל אפילו מעט שומני, אבל לי אישית אין בעיה עם חידוש השפתון אחרי האוכל ואני אף מעדיפה זאת על-פני שפתון שישאר אחרי האוכל, אבל כבר לא יהיה כ"כ נעים. ברשותי ארבעה גוונים, ואני מאוהבת בהם לחלוטין; אני רק מחכה להזדמנות להזמין את שאר הגוונים באתר, אלה שחסרים לי. השפתונים עולים 12$ומוגדרים עפ"י החברה כטבעוניים, לאלה ביניכן שמעדיפות קוסמטיקה נטולת-אכזריות.
הפורמולה אחידה ונהדרת בכל הגוונים מלבד השחור (שהבנתי שבעייתי בכל החברות שמייצרות שפתון נוזלי שחור) - הוא אטום ודק באותה מידה, אך יש לו נטיה לזלוג לחריצים של השפתיים. מה שאני עושה לרוב זה להניח חומר במרכז השפתיים בהתחלה ולהתקדם לעבר הגבולות כשהחומר על הספוגית מתייבש מעט, כך אני מקבלת תוצאה מושלמת.




Zombettie - הקלאסי שבחבורה. אדום-דם בעל שקיפות מסויימת, שתי שכבות יספקו גוון עמוק יותר



Black Cat - שחור-מאט נהדר, לא לכל אחת ולא לכל יום.



3 witches - סגול כחול, ה-go to הקבוע שלי שהולך איתי לכל מקום, והחרוש ביותר מכל הרביעייה, התלמידות שלי ב'ירין שחף' יעידו על כך!


Purple Poison - סגול די מאוזן עם נטיה קלה לחם, דיופ מושלם ל-heroine של MAC. 



קרליין
הנציגות הישראלית השניה ברשימה שייכת לחברת קרליין שהשיקה השנה סדרת שפתונים נוזליים מתייבשים מוצלחת למדי. ברשותי רק גוון 22, גוון ורוד עמוק אך לא זועק. השפתון עמיד, נעים ובעל פורמולה דקה ונטולת ריח כמו שאני אוהבת.
לרוב ניתן להשיג את השפתון במבצעי הפארמים למיניהם דוגמת 40%-50% הנחה או 1+1, כך שאני אפילו לא טורחת לברר את המחיר המלא מאחר והמבצעים הם שוטפים. אני מתכננת לרכוש גם את שאר גווני הסדרה, אלה גוונים בסיסיים ונהדרים לתיק האיפור של כל מאפרת. בנוסף, יצא לאחרונה גוון סגול עמוק שזיפי ומקסים שאני מתה לנסות (אם מישהו מהחברה קורא את זה, אהמ אהמ...)
מחיר ממוצע במבצעים: 60 ש"ח




Sleek Makeup
אם זכרוני איננו מטעני, שפתוני המאט של סליק יצאו עוד לפני כל הטררם של סדרת ה-Velvetines מבית Lime Crime (ראו גילוי נאות בסוף הפוסט). גם כאן השפתונים בעל פורמולה נוזלית דקה מאוד (שאף מצריכה דיוק יתר עם היד, אפשר 'להחליק' מעבר לגבולות בקלות רבה.) ונעימה על השפתיים, אם כי יותר מעמידה מאשר Pretty Zombie.
מבחר הגוונים די מצומצם אך עם זאת אני מאמינה שחובבות גוונים קונבנציונליים ימצאו שם את עצמן.
המחיר: 7.49$


Fandango Purple - גוון דומה מאוד לקרליין, אך כהה וסגול יותר. גוון נהדר שנרכש בחורף, נהניתי נורא לשלב אותו עם סוודר בירוק בקבוק (זה לא באמת חשוב, אבל ממש התחשק לי לציין את זה).



Party Pink - איפה ורוד ואיפה השפתון??? קורלי מקסים, אבל הרבה יותר כתום מורוד. הגוון מצריך 2 שכבות למראה אטום לחלוטין ואחיד. מושלם לקיץ!



Petal -  ורוד ניודי על סף הטיפקס, מתאים לשפתיים כמעט-מחוקות, על בהירות במיוחד בלבד, על מישהי כהה יותר זה יראה קרוב מדי ללבן, ובאופן אישי אני לא סובלת את הטרנד של שפתיים מחוקות. הגוון בשימוש רק כאשר יש איפור עיניים דרמטי במיוחד כמו מעושן שחור גדול (לאחרונה דווקא יש לי נטיה לשלב שפתונים אדומים וארגמנים כהים עם מעושנים, אבל את זה אפשר להפיל את האהבה שלי לגותיקה).
שימוש יותר טוב בגוון יהיה לערבובים ויצירת Ombre שפתיים.



הגענו לסוף הפוסט והגיע הזמן לגילוי נאות: על פניו אי-אפשר לכתוב על שפתוני מאט ולא להזכיר את סדרת ה-Velvetines של חברת Lime crime. אני לא כותבת עליהם מהסיבה הפשוטה שאני מסרבת לתמוך בחברה שמזלזלת בלקוחות שלה. החל מכך שהשפתונים פורסמו כטבעוניים, מה שהתברר כלא נכון, דרך הפרשות הישנות של החברה ומי שבראשה וכלה בפרצת האבטחה שהייתה באתר שלהם (לא נפגעתי באופן אישי הודות לשימוש ב-PayPal) וידעו עליה בחברה אך לא טיפלו בכך עד שמספר רב של לקוחות נפגעו מכך. מנכ"ל החברה יחד עם המקימה Doe Deere פרסמו הודעה רשמית כחודש אחרי שהתפוצצה הפרשה.
בתור אשת מקצוע ובתור לקוחה הדבר הכי בסיסי מבחינתי הוא לא לזלזל בלקוח. הוא הבסיס לעסק שלך, וראוי ליחס הוגן ולאמינות מצד העסק, בטח כשזה מגיע לאבטחת מידע באתר.


בפרק הבא: NYX, Jeffree Star ועוד...
Stay tuned :)

אהבתם את הפוסט? אתם מוזמנים להמשיך לעקוב אחרי בפייסבוק, באינסטגרם,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה