יום שלישי, 7 באוגוסט 2018

המדריך למאפרת המתחילה: הכללים

אף פעם לא הייתי טובה בהתחלות חדשות או בסיומים מרגשים. 
גם את לימודי האיפור שלי התחלתי וסיימתי בצורה די מגומגמת, ואם לומר את האמת אין לי מושג מה אני עושה עד רגע כתיבת שורות אלה. יחד עם זאת, עברתי כברת דרך ולמדתי לא מעט. אני בוחרת להעביר חלק מהידע שצברתי עם השנים כדי שאולי למישהי אחרת שבאה להגשים חלום יהיה קצת יותר קל.
לא הכל דבש ושושנים לאורך הדרך, אבל ברגע שמפנימים את הכללים שכתבתי הדרך בהחלט תהיה מעט יותר קל. אני מציגה בפניכם את המדריך למאפרת המתחילה: 

מתחילה לימודי איפור? הנה כמה דברים שכדאי להפנים:

ניקיון והיגיינה:

לצערי הרב זו נקודת תורפה בהמון מקומות, בין אם בתי ספר או חנויות. Let's make it clear : אין מצב שאין לך אלכוהול לחיטוי בערכה!!! ההמלצה האישית שלי היא לרכוש ליטר של אלכוהול 90-100% בחנויות למוצרי ציפורניים, מאחר והוא יכול גם לפרק את החומר על המברשת ולנקות אותה. מאחר וקשה יותר להשיג אותו אפשר להסתפק באלכוהול 70% בסיסי. את שניהם אני ממליצה להעביר לבקבוק תרסיס קטן וכך יהיה לכן נוח להשתמש בו. מה עושים איתו? הרבה מאוד:
* מרססים עפרונות עיניים ושפתיים (ומחכים לאידוי מלא לפני שימוש על הלקוחות, כמובן).
* אפשר לרסס על מוצרי אבקה דחוסים (יש שאומרים שזה פוגם במוצר. אני מרססת מרחוק וזה לא פגע בפורמולה.
* חיטוי של מייקאפים, קונסילרים ושפתונים מוצקים. כל מה שמגיע בסטיק או בפאן ניתן לחיטוי. מרססים ומעבירים טישו יבש. כן, מתבזבז מעט חומר, אבל זה עדיף על סיכוי לזיהום.
* המחמירות ירססו גם את הידיים (ממליצה להחזיק קרם ידיים במקרה כזה, העור עשוי להתייבש בריסוס מרובה)
* מה לא עושים? לא טובלים את כל המוצר באלכוהול. למה? כי כל האלכוהול מזדהם. בחנויות שבהן זה קורה מחליפים את האלכוהול כל יום, את כנראה לא תעשי את זה.
טיפ: רוב הסיכויים שלא תסיימי את הלימודים מבלי ללכלך את הבגדים בחומרים לפחות פעם אחת, ובד"כ זה יהיה בכתם מייקאפ / אייליינר ג'ל שנשכח על גב כף היד. עבור מקרים כאלה אני מאוד אוהבת להשתמש בתמיסת ניקוי לאקדחי איירבראש, זה ממיס את החומר בקלות ובמהירות ונשטף מעולה בכביסה. 


תהליך:

הדבר הכי חשוב שאי-אפשר להדגיש מספיק: הלימודים הם תהליך, ולא תמיד תהיה לך תוצאה מושלמת. כן, את תטעי בדרך. כן, את תפשלי מדי פעם, אבל לרגע אל תשכחי שזה רק איפור, ותמיד אפשר לנקות את הפנים ולנסות שוב! אל תתני לדברים האלה להפיל את רוחך, גם אם לדעתך יצא זוועה. לא פעם את תתנסי בטכניקות וחומרים שונים בפעם הראשונה, וזה דורש תרגול והקניית הרגלים, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה.


תרגול:
צר לי לאכזב, אבל גם כאן יש שיעורי בית; הם פשוט לא מגיעים בספר לימוד או מחברת. רוצה להצליח לעשות את זה בדיוק כמו המורה או אמניות האיפור באינסטגרם? תרגלי. את לומדת טכניקה חדשה בעבודה פיזית וזיהוי דקויות ויזואלי, דבר כזה מחייב אימון של השרירים ביד לצורת העבודה ואימון של העין לזיהוי פרטים מדויקים יותר.  תרגלי טכניקות שונות על סוגי פנים ועור שונים, זה רק יתרום. מה לתרגל? הכל. אבל תרגול אמיתי זה לא לעשות מה שאת כבר טובה בו ובא לך בקלות. זה בדיוק הזמן לעבוד על כל נקודות התורפה שלך, על הטכניקות שקשות לך. תארגני את כל החברות / בנות המשפחה (בונוס: תרגלי על בן הזוג / אח / ידיד. יש להם ריסים, עיניים ושפתיים בדיוק כמו לנו) ותושיבי אותן בכל הזדמנות פנויה. לא מוצאת על מי לתרגל? תרגלי על עצמך או הגיעי לשיעורי חיזוק במידה ובית הספר בו בחרת מציע שירות כזה. ככל שתתאמני יותר, את תצאי מהלימודים עם הרבה יותר ביטחון ויד הרבה יותר מיומנת. 
טיפ: ברוב המוחץ של המקרים נקודת התורפה של תלמידות קורס איפור הוא בשני דברים: טשטושים ועבודות מדוייקות (דהיינו שפתון כהה ואייליינר). לגבי עבודות שרטוט מדויקות למיניהן אני ממליצה לתרגל עם חומרים קלים להסרה ע"מ לא לגרות את העור יתר על המידה. שרטוט שפתיים או אייליינר עם מייקאפ שומני בגוון כהה יחסית יעשה עבודה מצויינת.


תהיי קולב:
כמובן שאני מאחלת לך להתאהב עד כלות בכל נושאי הלימודים, אבל אם נודה על האמת זה לא סביר, נכון?
כמו שאת צריכה לתרגל את הנלמד בשיעור, כך גם בת הזוג שלך לתרגול. את מלווה את הפנים שלך לבת הזוג שלך לצורך התרגול וכך גם היא. יכול להיות שלא תאהבי את התוצאה ויכול לקרות מצב שזה לא יתאים לך, אבל לעתים צריך לתרגל גם מה שלא מתאים, ולו רק כדי לראות שזה לא מתאים או לחלופין ע"מ לאמן את היד והעין (ע"ע הסעיף הקודם). לא אהבת? הסירי את האיפור בסוף השיעור לאחר מתן משוב מהמדריכה / המורה שהוצמדה אליכן בתרגול, הכל בסדר.
בת הזוג שלך עובדת בצורה שלא נעימה לך? תגידי! את לא אמורה לסבול או להיות בחוסר נוחות, ויתרה מכך, הביקורת הזו חשובה ע"מ ללמד לעבוד בעדינות. אסור לשכוח שאנחנו נוגעות בפנים של אנשים ומעבר לרמת האינטימיות והחוסר במרחב אישי, זהו גם אזור עם ריכוז גבוה יותר של קצות עצבים, מה שגורם לרגישות גבוהה יותר. בין אם המגע מציק ובין אם את מרגישה שחומר מסויים לא עושה לך טוב, אל תהססי לדבר על כך.
היה לך נעים? דברי גם על זה. אין דבר כיף יותר מלדעת שמי שישב מולנו על הכיסא נהנה מהמגע שלנו :)


תהיי זיקית:
את תלמדי המון שיטות וסגנונות. את לא חייבת לאהוב הכל אך כאשת מקצוע את חייבת לדעת לעשות הכל. בתור מוסד לימודי על אחריותו של בית הספר ללמד אותך הכל, החל מהלוק הקליל ביותר, ברמת הבלתי-נראה, ועד מה שנראה כאילו התפוצץ לך תיק איפור בפרצוף. יש דברים שלא תוכלי לסבול, זה מחויב המציאות. מה עוד מחויב המציאות? לפחות בתחילת הדרך, את לא יכולה להרשות לעצמך לנקוט בקו ספציפי ולא לקחת עבודות שאת לא אוהבת את הסגנון שלהן. הטעם האישי שלך לא רלוונטי כרגע. אני יכולה לשנוא איפור לבנוני כבד ומנצנץ בכל מאודי, אבל זה לא רלוונטי כשזה מה שהלקוחה שלי מבקשת. בעל המאה הוא בעל הדעה. הזמנת מישהי לאיפור והיא הגיעה בשבילך ע"מ שתוכלי לתרגל? אחלה, זה זמנה להיות קולב ולתת לך לעשות כאוות נפשך. היא ביקשה ממך איפור? תפקידך להוציא את המאופרת שלך מרוצה. אני לא אומרת להשתמש בטכניקה שלא מחמיאה לה ללא שום ויכוח, את כנראה יודעת יותר ממנה ורצוי מאוד שתביעי את דעתך, אבל אם היא מתעקשת, היא תקבל. הכל עניין של גמישות וסמנטיקה בשורה התחתונה.
זכרי: אשת מקצוע אמיתית יודעת לבצע בצורה מצויינת גם דברים שהיא לא אוהבת באופן אישי.


ניפוץ מיתוסים:

אוקיי, רוב הסיכויים שאני לא אצליח לכסות אפילו את קצה הקרחון, אבל יש כמה דברים שצריך לדבר עליהם:
YouTube
YouTube הוא לא אלוהים. כן, אפשר ללמוד משם המון. כן, יש שם מידע מאלפי אנשים סופר מוכשרים. לא, לא כל מה שהם אומרי ונראה טוב במציאות זה נכון. הרבה פעמים זה דווקא הפוך. יוטיוברים לרוב מציפים את עצמם בכמויות תאורה מטורפות שגורמות להכל להיראות חלק ומושלם כשבמציאות זה נראה עמוס עד בחילה. קחי הכל בעירבון מוגבל. 

שימר:
משום מה נהיה כאן טרנד לא ברור של להציף את הכל ואת כולם בהברקות. נתחיל מהעובדה הבסיסית שהמילה 'שימר' היא תיאור לכל דבר מבריק, לא מוצר ספציפי. בארץ המילה אוטומטית תוייגה כמוצר הארה מבריק. שימר יכול להיות צללית, שפתון, לק, היילייטר (מה שהרוב מתכוונות אליו) ואפילו מייקאפ שימרי, כלומר מייקאפ בגימור מבריק.
עכשיו כשהבהרנו את הנקודה הזו נמשיך לסיבה האמיתית לסעיף הזה ברשימה. הברקה חיה מאור ומדגישה תלת-מימד. היא יכולה להדגיש עצם לחי ועצם גבה משגעות, ובאותה מידה להדגיש קמטים ופצעונים שנרצה דווקא לטשטש. אם יש פצעונים או צלקות תלת-מימדיות - לא מניחים עליהם מוצרים מבריקים. אם יש קמטים - לא מניחים מוצרים מבריקים. לדוגמה: הגיעו אליך כלה ואמא לאיפור.  לכלה יש חטטים וצלקות מאקנה שהיה לה בנערותה על הלחיים והאף אבל עצם הלחי (שהיא לרוב המקום העיקרי להברקות) חלקה לגמרי. האמא מקומטת ברוב חלקי הפנים אבל עצם הגבה שלה חלקה. הברקה לא חייבת להיות הכל או כלום. יש דבר כזה מידתיות. יש דבר כזה עבודה סלקטיבית. אפשר להבריק את האזורים החלקים ולהשאיר את האזורים הבעייתיים בגימור מאט. זה אפילו מומלץ.

ניצול חומר
כולם ינסו תמיד להמציא מחדש את הגלגל אבל בעידן שלנו רוב האופציות כבר מוצו והכל יושב על אותו בסיס עם שינויים קלים. בשוק יש עשרות אלפי מוצרים. בהכללה גסה ביותר כל המבחר העצום הזה מתחלק לשני סוגים: מוצרי אבקה ומוצרים רטובים / קרמיים. 
צלליות, סמקים, פודרות, ברונזרים וכן הלאה מבוססים ברובם על רשימת רכיבים דומה למדי, והשוני הוא בגוון, בגימור (מאט או מבריק בד"כ) וברמת הפיגמנט. צללית ורודה יכולה להיות סומק וברונזר יכול לתפקד כצללית חומה בכיף גדול. כל צללית שמנת מבריקה או בהירה מספיק יכולה לתפקד כהיילייטר. מייקאפ נוזלי או מוצק, קונסילר נוזלי או מוצק, סומק קרם, מוצרי קונטור ושפתונים מבוססים גם הם על רכיבים דומים והעיקרון הוא כמו במוצרי האבקה. השמשה של מוצר אחד למספר מטרות תקל גם על הגב שלך כשתצטרכי לסחוב מזוודות עמוסות חומרים. היוצאים מן הכלל עבורי הם המוצרים המתייבשים למיניהם כגון שפתונים נוזליים ואייליינר ג'ל שזוכים לקטגוריה משלהם ואותם אינני נוהגת לערבב עם אף אחד מהקטגוריות האחרות. כולם תמיד ינסו למכור לך כמה שיותר מוצרים ו'להעשיר' את המזוודה שלך, אך זכרי דבר אחד: לקנות תמיד אפשר, החכמה היא לדעת לנצל את מה שכבר קיים בכמה שיותר דרכים. לפעמים אפילו תמצאי פייבוריט חדש בצורה זו ;)

מחיר כערובה לאיכות:
חברות הלואו-קוסט זוכות לסטיגמה שלעתים מוטעית לחלוטין. לא פעם אפשר לדוג מציאות נהדרות ברשתות האלה, וחבל לפספס. מחיר נמוך לא בהכרח מעיד על מוצר לא איכותי. איך יודעים? מנסים. במחיר 9-20 ש"ח למברשת בממוצע, אין בעיה לרכוש כמה סוגים ע"מ לנסות ולאחר-מכן לרכוש מברשת איכותית ויקרה יותר אם תבחרי בכך. לא פעם יש גם מוצרי איפור שיעלו באיכותם על מוצרים ממותגי יוקרה.
רשתות הלואו-קוסט מומלצות ביותר גם לרכישה של דברים ש'מסביב': פדי צמר-גפן להסרת איפור, קיסמי אזניים, מגבונים לחים, מיכלים למיניהם שיכולים להיות שימושיים וכו'.
מקום נוסף לרכישות שלגביו יש גם החרגות הוא אתר הקניות 'אלי-אקספרס'. בשום פנים ואופן לא רוכשים שם מוצרי איפור וטיפוח!!! המוצרים הנמכרים באתר לא מקוריים ולא מפוקחים, מה שמוביל לכמויות מפחידות של מתכות וחומרים מסוכנים בתוך המוצר שנראה תמים. אל תטעו, גם אם האריזה והתמונות נראות משכנעות אין לדעת מה נמצא בפנים. מה כן מומלץ לרכוש שם? מוצרים חד-פעמיים למיניהם (אפליקטורים למסקרה / למוצרי שפתיים וכו', על כך בפוסט נפרד) , מברשות וכלים נוספים (פינצטות, ספטולות וכיו"ב). לסיכום הסעיף: כן לכלים, לא למוצרים. קאפיש?


ולסיום, כמה משפטי מחץ ודברים קטנים שיעזרו לכן בפן הטכני של הלימודים:
משפטי המחץ של טל פיניקס:
אם אתן תלמידות שלי, כנראה שמעתן את זה יותר מדי פעמים

צבע לא מסתיר תלת-מימד:
כמו בסעיף השימר של ניפץ המיתוסים, שכבה נוספת של חומר לא תצליח להסתיר מאפיין תלת-מימדי על הפנים. מכירה את הילדים שמנסים להסתתר מתחת לשטיח ובטוחים שאם הם לא רואים את העולם אז העולם לא רואה אותם? זה בדיוק כזה.

אור מטפל בצל, צבע מטפל בצבע:
גוף האדם לא מורכב רק מתלת-מימד. אנחנו מורכבים גם מצבע. לעור שלנו יש צבע, לכלי הדם שלנו יש צבע, לכל דבר בגוף שלנו יש צבע. יש שאלה אחת שאני תמיד שואלת את התלמידות שלי והיא מפילה את כל האסימונים, תקראי את זה טוב: שחור עולה על לבן או לבן עולה על שחור? לצורך ההדגמה, ניקח בד בסיס אטום ושחור (לצורך העניין כהות מסויימת בפנים שלא נוצרת כתוצאה. אם נפרוס מעליו בד שיפון דק ולבן, הוא יכסה לחלוטין? לא. יתקבל גוון אפרפר בסופו של דבר. וזה בדיוק העניין. ברגע שצבע כהה על הפנים נובע ממשהו שנוגע בצבע, גם הקונסילר הכי בהיר ביקום לא יעזור, הפתרון חייב לבוא ממקום אחר. מה קורה ברגע שהכהות נוצרת מצל? ניחשת נכון, מכניסים אור. שימוש בגוון בהיר יותר מגוון העור יעשה את העבודה.

בין שחור לבן יש 50 גוונים של אפור:
אולי המשפט האהוב עלי, ולו בגלל שהוא מצחיק את כל מי ששומעת עליו אבל נותן לה רגע הארה באותה מידה. תחשבי על המשפט הזה רגע.
אם אני רוצה להגיע מגוון כהה מאוד לגוון בהיר מאוד, איזו סיבה יש לי לעבוד קשה על יצירת מעבר אם אני יכולה פשוט להשתמש בגוון ביניים כתחנת מעבר?  השתמשת בחום כהה לקפל וקשה לך לטשטש אותו לכיוון השמנת של עצם הגבה? פשוט השתמשי בחום בהיר באמצע ותעשי לעצמך חיים קלים!

תדאגי לשלוט את בחומר ולא שהחומר ישלוט בך:
הרבה שואלים אותי לגבי הטשטושים שלי באיפורי עיניים ומתחננים שאגלה את הסוד, אך התשובה שלי נשארת זהה כל הזמן: הרבה שכבות דקות של צבע. אין טעם להתחיל בכמות גדולה של חומר שלא תדעי לאן להזיז או תיצור לך כתמים לא רצויים. תתחילי במעט חומר, טפלי בו וכשתראי שאת רוצה עוד תוסיפי, אבל שוב, מעט. ברגע שאת עובדת עם כמות קטנה של חומר הסכנה לבעיות או לכתמים שלא זזים קטנה בהרבה, והעבודה הרבה יותר נוחה ובטוחה. יד רכה ומעט חומר הם הדרך הבטוחה לעבודה נקיה.


בסופו של יום, אחרי כל הטיפים והכללים שנתתי לך מגיע הדבר הכי חשוב שבלעדיו כלום לא עובד: האמיני בעצמך ואל תוותרי על החלום!
תמיד יהיה המקטרגים שיאמרו שזה לא מקצוע אמיתי, שזה לא משתלם, ויתנו עוד 1001 הסברים ותירוצים למה לא לעשות את זה. בשורה התחתונה אלה החיים שלך והחלום שלך, אל תתני לאף אחד להרוס לך את זה! 

ב-ה-צ-ל-ח-ה-!-!-!



תגובה 1:

  1. What is a No deposit casino? - Dr.MD
    What 경상북도 출장샵 is a no deposit casino? a no deposit casino means that you 경기도 출장안마 won't 익산 출장안마 be able to play 목포 출장샵 free spins without having to 수원 출장마사지 deposit any money.

    השבמחק